دفتر مجارستان: Budapest 1097 Vaskapu utca 10-14 B Ép, 6 em 608
تلفن تماس: 0036309053356
دفتر تهران: ولنجک، خیابان بیست و یکم، بن بست دوم، پلاک 1
تلفن تماس: 09120929819
دفتر اصفهان: خیابان آمادگاه، نبش بن بست میلاد، ساختمان پارسه
اجاره مسکن در مجارستان

شرایط و هزینه های اجاره مسکن در مجارستان

کسانی که قصد اخذ اقامت مجارستان را دارند، یکی از سوالاتی که می‌پرسند در رابطه با اجاره مسکن در مجارستان است. بهتر است بدانید مجارستان از جمله کشورهایی است که هزینه اجاره خانه در مقایسه با کشورهای اروپایی دیگر بسیار پایین است. این مسئله برای دانشجویان که باید هزینه‌های زندگی و تحصیل خود را پرداخت کنند، بسیار مهم است و یکی از دلایل مهم برای مهاجرت به مجارستان است. برای اجاره خانه، فرد باید با صاحبخانه قرارداد رسمی ببندد تا بتواند به صورت قانونی در خانه او زندگی کند.

پرداخت ودیعه امری توافقی است و تمامی صاحبخانه‌ها به دنبال دریافت ودیعه نیستند. اگر صاحبخانه ودیعه دریافت کند، در صورتی که در خانه مشکلی به وجود بیاید، صاحبخانه باید آن را رفع کند. در غیر اینصورت، هر مشکلی که در خانه وجود داشته باشد، مستاجر باید خودش آن را رفع کند. در پایان موعد اجاره، در صورتی که مستاجر قصد تمدید نداشته باشد، صاحب‌خانه ودیعه را به صورت کامل به مستاجر پس می‌دهد. 

اجاره مسکن در مجارستان

برای دریافت ویزا طلایی مجارستان به صفحه مربوطه مراجعه کنید.

راهنمایی برای پیدا کردن مسکن مناسب

اکنون ممکن است پرسیده شود که اجاره مسکن در مجارستان چقدر است. بهتر است بدانید برای پاسخ به این سوال باید موارد متعددی را در نظر بگیریم. یکی از مهمترین مواردی که بر اجاره مسکن در مجارستان اثر می‌گذارد، منطقه‌ای است که خانه در آن قرار گرفته است. شهرهای مجارستان مانند ایران دارای مناطق گران و ارزان هستند و این مسئله می‌تواند بر قیمت اجاره اثر بگذارد. شهری که فرد می‌خواهد در آن زندگی کند، بر قیمت اجاره خانه اثرگذار است. به طور مثال، بوداپست یکی از شهرهای گران‌قیمت مجارستان است. اما شهرهای دیگر در مقایسه با بوداپست، دارای قیمت ارزان‌تری هستند. 

قراردادهای اجاره مسکن در مجارستان و نکات حقوقی

یکی از مواردی که در رابطه با اجاره مسکن در مجارستان باید به آن توجه داشته باشید، قراردادهای اجاره و نکات حقوقی است. برای اینکه بتوانید خانه مورد نظر خود را در مجارستان پیدا کنید، باید به سایت‌های اجاره خانه مراجعه کنید. سایت‌های معتبری که برای اجاره خانه در این کشور وجود دارند، به شرح زیر هستند:

  • Dh.hu
  • Oc.hu
  • Flatfy.com
  • Moonovernegril.com
  • Ballaingatlan.hu
  • Propertygroup.hu
  • Realting.com/hungary
  • Budapestdreams.com
  • Renthungary.hu
  • Egyetemingatlan.hu

اجاره مسکن در مجارستان

مدت اجاره خانه در مجارستان، به شرایط مستاجر بستگی دارد. شما می‌توانید خانه را به صورت چند ماهه، یک ساله یا سه ساله اجاره کنید. اگر تا به حال به مجارستان سفر نکرده‌اید و شناخت کاملی به شرایط این کشور ندارید، بهتر است خانه را دو یا سه ماهه اجاره کنید. پس از آنکه به مجارستان رفتید و با شرایط آشنا شدید، می‌توانید برای تمدید خانه خود اقدام کنید یا به خانه دیگری بروید.

مسئله دیگری که بهتر است در رابطه با اجاره مسکن در مجارستان باید به آن اشاره کنیم، اجاره خانه به صورت مبله یا خالی است. شما می‌توانید خانه را به دو صورت اجاره کنید و معمولا هزینه خانه مبله از خانه خالی بیشتر است. اگر به تازگی به مجارستان رفته‌اید و وسایل خانه ندارید، خانه مبله گزینه بهتری از خانه خالی است. 

مقایسه هزینه‌های اجاره در مناطق مختلف

هزینه اجاره مسکن در مجارستان بین ۲۳۷ تا ۱۴۴۸ یورو است. بهتر است بدانید شما با یک بودجه محدود نیز می‌توانید در مجارستان خانه اجاره کنید. اما هرگز نباید در این مسیر شتاب‌زده عمل کنید. بسیاری از دانشجویان در این زمینه شتاب‌زده اقدام کرده‌اند و زمانی که به مجارستان رفته‌اند، پشیمان شده‌اند. شما می‌توانید با کسانی که در شهرهای مجارستان هستند، مشورت کنید و نظرات آنها را بپرسید. می‌توانید وارد شبکه‌های اجتماعی مختلف شوید، از نظرات دیگران بهره‌مند شوید.

شهرهای دانشجویی مجارستان مانند دبرسن، میسکولک، سگد و پچ معمولا هزینه کمتری در مقایسه با شهرهای توریستی مجارستان دارند. بنابراین، شما باید به تمامی موارد توجه داشته باشید تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.

اجاره مسکن در مجارستان

نکات مهم در زمان تحویل و تخلیه مسکن

برای اجاره مسکن در مجارستان باید به نکات مختلفی توجه داشته باشید. برخی از مواردی که توصیه می‌شود در این زمینه در نظر بگیرید، به شرح زیر هستند: 

  • برای اینکه بتوانید برای اجاره مسکن در مجارستان اقدام کنید، باید به سایت‌های معتبر بروید. هرگز خانه خود را از سایت‌های نامعتبر یا مراکزی به آنها اطمینان ندارید؛ تهیه نکنید.
  • قرارداد خود را در یک بنگاه معتبر عقد کنید. 
  • قبل از تحویل گرفتن خانه، وسایل گرمایشی را به خوبی بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید همه چیز به درستی کار می‌کند. 
  • روابط صمیمانه را با صاحبخانه خود حفظ کنید. 
  •  قرارداد شخصی با صاحبخانه عقد نکنید. زیرا این قرارداد در مراجع قانونی مورد تایید نیست و همین مسئله می‌تواند مشکلات زیادی را به وجود بیاورد. 
  • در صورتی که می‌خواهید سیستم بهداشتی خانه را تغییر دهید و آن را به سیستم بهداشتی ایران تبدیل کنید، باید این موضوع را با صاحبخانه در میان بگذارید. 
  • از ساعت 12 شب به بعد، نباید هیچ‌گونه سروصدای اضافه تولید کنید.
  • مستاجر اجازه ندارد که خانه را به فرد دیگری اجاره دهد و در صورت بروز این مشکل، صاحبخانه می‌تواند به صورت قانونی اقدام کند و مستاجر باید غرامت پرداخت کنید. 

تمامی مواردی که در اینجا مطرح شدند، می‌توانند به شما کمک کنند اقدامات لازم را برای اجاره مسکن در کشور مجارستان انجام دهید و به اهداف مورد نظر خود برسید. بهتر است قبل از این کار، با کسانی که در این زمینه تجربه دارند، مشورت کنید. همچنین، می‌توانید کار خود را به آژانس‌های معتبر بسپارید. مشورت با یک وکیل که به امور قانونی داخلی مجارستان آشنایی دارد، می‌تواند به شما کمک کند به خوبی در این مسیر پیش بروید. خرید ملک در مجارستان نیز یک مقوله بسیار مهم است که باید قبل از آن اطلاعات خود را بالا ببرید و هوشمندانه برای اینکار اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *