دفتر مجارستان: Budapest 1097 Vaskapu utca 10-14 B Ép, 6 em 608
تلفن تماس: 0036309053356
دفتر تهران: ولنجک، خیابان بیست و یکم، بن بست دوم، پلاک 1
تلفن تماس: 09120929819
دفتر اصفهان: خیابان آمادگاه، نبش بن بست میلاد، ساختمان پارسه
مهاجرت به مجارستان

مشکلات زندگی در مجارستان

مهمترین مشکلات زندگی در مجارستان

مشکلات زندگی در مجارستان قابل توجه است و کسانی که می‌خواهند مجارستان را به عنوان مقصدی برای زندگی خود انتخاب کنند و پیگیر اخذ اقامت مجارستان هستند، باید به این مسئله توجه زیادی داشته باشند. یکی از مهمترین مواردی که این روزها به عنوان مشکلات زندگی در مجارستان در نظر گرفته می‌شود پیدا کردن کار برای خارجیان است.

در واقع، با توجه به این مسئله که امروزه، حجم مهاجرت به کشور مجارستان زیاد شده است و اولویت کار با مجاری‌هاست، کار به سختی پیدا می‌شود و کسانی که زندگی‌شان به کار وابسته است، به سختی می‌توانند در این کشور امورات خود را سپری کنند و به یک زندگی عادی برسند. به همین دلیل، افرادی که قصد مهاجرت به مجارستان را دارند، باید ابتدا منابع مالی خود را به گونه‌ای در نظر بگیرند که حداقل تا یک سال پاسخگوی نیازهای آنها باشد.

سختی یادگیری زبان مجاری 

زمانی که صحبت از مشکلات زندگی در مجارستان می‌شود، یکی از مواردی که مد نظر قرار می‌گیرد سختی زبان مجاری است. البته باید بدانید در صورتی که شما قصد مهاجرت به مجارستان برای تحصیل را دارید، زبان انگلیسی کار شما را راه می‌اندازد. اما زمانی که به میان مردم می‌روید و می‌خواهید زندگی عادی داشته باشید، باید زبان مجاری بدانید که یادگیری آن ساده نیست.

مالیات بالا در مجارستان

یکی از مواردی که به عنوان مشکلات زندگی در مجارستان در نظر گرفته می‌شود و در اینجا باید به آن اشاره کنیم، مالیات بالا بر دستمزد و حقوق است. بر اساس اطلاعاتی که از کشور مجارستان بدست آمده است، این کشور 27 درصد مالیات بر ارزش افزوده دارد و مالیات بر درآمد آن نیز  تقریبا 15% اعلام شده است.

با اینکه هزینه زندگی در این کشور در مقایسه با کشورهای اروپایی کمتر است ( که این خود یک مزیت است)، اما باید به این مسئله توجه داشته باشید که مالیات بالاست. با این حال اگر قصد کسب اطلاعات در مورد ویزای مجارستان دارید به صفحه‌ی مربوطه مراجعه کنید. 

مشکلات زندگی در مجارستان

تعمیرات منزل مسکونی بر عهده مستاجر 

یکی دیگر از مواردی که در زمان بررسی مشکلات زندگی در مجارستان مد نظر گرفته می‌شود، تعمیرات منزل مسکونی است که بر عهده مستاجر است. به طور مثال؛ دانشجویانی که در این کشور اقامت دارند و خانه‌ای را اجاره کرده‌اند، در صورت بروز مشکل در منزل باید خودشان آن را رفع کنند. این مسئله می‌تواند برای کسانی که خانه به آنها تعلق ندارد، به عنوان یک هزینه اضافه و جداگانه در نظر گرفته شود و مشکلات متعددی را به وجود بیاورد.

پرداخت قبوض خدماتی گران‌قیمت 

از جمله مواردی که به عنوان یکی از بزرگترین مشکلات زندگی در مجارستان از آن یاد می‌شود، قبوض گران‌ قیمت خدماتی است. هزینه قبوض برق، آب و گاز در این کشور بسیار زیاد است و افرادی که در این کشور زندگی می‌کنند باید هزینه زیادی را برای قبوض خود پرداخت کنند یا باید در مصرف انرژی بسیار صرفه‌جو باشند. در غیر اینصورت، هزینه‌های آنها بالا می‌رود که این مسئله برای کسانی که حقوق کمی دارند یا به سختی توانسته‌اند کاری را در مجارستان پیدا کنند، به عنوان یک مشکل اساسی در نظر گرفته می‌شود.

مشکلات زندگی در مجارستان

چگونه می‌توانم از مشکلات زندگی در مجارستان بکاهم؟

برای اینکه بتوانید از مشکلات زندگی در مجارستان بکاهید و زندگی بهتری را تجربه کنید، بهتر است به مواردی که در ادامه مطرح می‌شوند، توجه داشته باشید:

  • قبل از درخواست ویزا طلایی مجارستان، اطلاعات خود را در رابطه با آداب و رسوم این کشور بالا ببرید تا بتوانید ارتباطات گسترده‌ای را با مجاری‌ها برقرار کنید. اما تا زمانی که شناخت کاملی بر محیط پیدا نکرده‌اید، به مردم اطمینان کامل نداشته باشید و تلاش کنید رابطه دوستانه و محافظه‌کارانه‌ای را پیش ببرید. 
  • قوانین کشور مجارستان را به صورت کامل بررسی کنید تا مشکلی برای شما پیش نیاید. 
  • تلاش کنید حتی برای کمی که شده است زبان مجاری را بیاموزید و بتوانید به این زبان صحبت کنید. 
  • بودجه مالی برای خود در نظر بگیرید که تا یکسال توان پوشش هزینه‌های شما را داشته باشد. 

زندگی در مجارستان در کنار تمامی مزیت‌هایی که دارید، دارای مشکلات متعددی نیز است. به طور مثال، کار پیدا کردن برای خارجیان در این کشور کمی دشوار است. همچنین، این کشور مالیات زیادی را بر حقوق و دستمزد اعمال می‌کند. قبوض خدماتی در کشور مجارستان بالاست و افراد باید در زمان مصرف محتاط باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *