دفتر مجارستان: Budapest 1097 Vaskapu utca 10-14 B Ép, 6 em 608
تلفن تماس: 0036309053356
دفتر تهران: ولنجک، خیابان بیست و یکم، بن بست دوم، پلاک 1
تلفن تماس: 09120929819
دفتر اصفهان: خیابان آمادگاه، نبش بن بست میلاد، ساختمان پارسه
اقامت دائم مجارستان

چگونه اقامت دائم مجارستان را دریافت کنیم؟

اگر شما جز آن دسته کسانی هستید که تمایل دارید به یک کشور اروپایی بروید و زندگی متفاوتی را آغاز کنید، باید بدانید اخذ اقامت مجارستان می‌تواند یک گزینه بسیار مناسب شما باشد. مجارستان در قلب اروپا واقع شده است و به تازگی عضو شنگن شده است. در نتیجه، پاسپورت مجارستان می‌تواند راه را برای ورود به کشورهای دیگر باز کند. ممکن است اکنون این سوال برای شما مطرح شود که چگونه اقامت دائم مجارستان را دریافت کنیم؟ برای مهاجرت به مجارستان راهکارهای متفاوتی از جمله تحصیل، خرید ملک در مجارستان یا حتی سرمایه گذاری در مجارستان وجود دارد.

هر یک از این روش‌ها حتی دریافت ویزای طلایی مجارستان دارای شرایط خاصی هستند که باید با دقت بسیار زیاد بررسی شوند. در زمان انتخاب روش مناسب برای مهاجرت، هرگز شتاب‌زده عمل نکنید. بهتر است با یک وکیل، مشاور یا شخصی که اطلاعات به روزی در این زمینه دارد، مشورت نمایید تا بتوانید تمامی جوانب را مد نظر قرار دهید و پس از آن، بهترین روش را انتخاب نمایید.

اقامت دائم مجارستان

مراحل و مدارک لازم برای درخواست اقامت دائم مجارستان

برای اینکه بتوانیم پاسخ مناسبی به سوال چگونه اقامت دائم مجارستان را دریافت کنیم؟ بدهیم، باید به این موضوع توجه داشته باشیم که برای مهاجرت و دریافت اقامت دائم چه مدارکی نیاز هستند. برخی از مدارکی که شما باید به اداره مهاجرت تحویل دهید، مخصوص روشی هستند که شما از طریق آن به کشور مجارستان رفته‌اید. اما برخی از مدارک مشترک هستند که به شرح زیر هستند:

  • ارائه مدارک هویتی: کسانی که به دنبال اخذ اقامت دائم مجارستان هستند، باید مدارک هویتی خود از جمله پاسپورت خود را به این کشور ارائه دهند. 
  • مدارک تحصیلی: افراد متقاضی دریافت اقامت باید مدارک تحصیلی خود را به ارائه مهاجرت مجارستان بدهند.
  • مدرک زبان: این افراد باید مدارک زبان خود مانند آیلتس و تافل را به اداره مهاجرت بدهند. 
  • فرم‌های تکمیل شده: برای دریافت مهاجرت، افراد باید فرم‌های خاصی را پر کنند و ارائه تمامی این فرم‌ها به اداره مهاجرت مجارستان الزامی است.
  • گواهی عدم سو پیشینه: ارائه گواهی عدم سو پیشینه بسیار مهم است و نقش بسیار مهمی در صدور پاسپورت مجارستان دارد.

اقامت دائم مجارستان

تغییر وضعیت از اقامت موقت به دائم

یکی دیگر از مواردی که در رابطه با سوال چگونه اقامت دائم مجارستان را دریافت کنیم؟ باید مد نظر قرار دهید، تغییر وضعیت از اقامت موقت به دائم است. زمانی که شما به مجارستان می‌روید، ابتدا باید ویزای این کشور را دریافت کنید. سپس، در زمانی که در مجارستان هستید باید از طریق یکی از روش‌هایی که منجر به دریافت اقامت دائم این کشور می‌شوند، توجه داشته باشید. به طور مثال، در صورتی که شما سرمایه کافی دارید، می‌توانید از طریق سرمایه‌گذاری اقامت این کشور را دریافت کنید. می‌توانید برای خرید ملک اقدام کنید و پس از آن در پروسه دریافت اقامت قرار گیرید. کسانی که از طریق تحصیل به این کشور مهاجرت کرده‌اند، باید بر اساس قوانینی که در این کشور وجود دارند، برای دریافت اقامت مدارک خود را به اداره مهاجرت مجارستان بسپارند.

اقامت دائم مجارستان

مزایای اقامت دائم در مجارستان

ممکن است زمانی که سوال چگونه اقامت دائم مجارستان را دریافت کنیم؟ بررسی می‌شود، این سوال برای شما مطرح شود چرا افراد تمایل دارند که هر چه زودتر پاسپورت مجارستان را دریافت کنند. پاسپورت مجارستان دارای مزایای بسیار زیادی است که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم:

  • سفر راحت به کشورهای اروپایی: مجارستان در کشورهای عضو شنگن قرار دارد و همین امر می‌تواند به افراد کمک کند پس از دریافت پاسپورت مجارستان، به راحتی به کشورهای اروپایی دیگر بروند. به طور مثال، اگر هدف نهایی شما فرانسه است، ممکن است به سختی بتوانید برای حضور در این کشور اقدام کنید. اما زمانی که وارد مجارستان می‌شوید، حضور در فرانسه برای شما ساده‌تر خواهد بود. 
  • دانشگاه‌های معتبر جهانی: مجارستان یکی از کشورهایی است که دانشگاه‌های بسیار معتبری دارد و کسانی که به این کشور می‌روند و اقامت ان را دریافت می‌کنند، می‌توانند به تحصیل در بهترین دانشگاه‌های مجارستان بپردازند.
  • هزینه پایین خدمات درمانی: یکی از مهمترین مواردی که باعث شده است مجارستان به یک کشور بسیار مهم برای زندگی و اقامت تبدیل شود، هزینه پایین خدمات درمانی است. این خدمات در سطح بسیار بالا و با قیمت پایین ارائه می‌شوند و تمامی افراد می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

اقامت دائم مجارستان

نکات مهم برای حفظ اقامت دائم مجارستان

در رابطه با سوال چگونه اقامت دائم مجارستان را دریافت کنیم؟ باید بدانید این اقامت ممکن است تحت موارد مختلفی فسخ شود. به همین دلیل، کسانی که اقامت این کشور را دریافت کرده‌اند، باید به برخی از نکات توجه داشته باشند تا بتوانند اقامت دائم خود را حفظ کنند. این نکات به شرح زیر هستند:

  • افرادی که اقامت دائم مجارستان را دارند هرگز نباید وارد کارهای خلاف شوند. حضور در کارهای غیرقانونی در کشور مجارستان می‌تواند منجر به فسخ اقامت دائم مجارستان شود. 
  • افرادی که در مجارستان حضور دارند، نباید درگیری‌های زیادی را راه‌اندازی کنند. این مسئله می‌تواند منجر به فسخ اقامت شود و مشکلات زیادی را برای افراد به وجود بیاورد. 

زیر پا گذاشتن قوانین مجارستان می‌تواند مشکلات زیادی را برای افرادی که اقامت دائم این کشور را دارند، به وجود بیاورد. آنها باید قوانین مجارستان را مطالعه کنند و به تمامی آنها پایبند باشند. توصیه می‌شود با یک وکیل مجرب در این باره مشورت کنید و قوانین به روز مجارستان را مطالعه نمایید. این موارد به شما کمک می‌کنند به یک شهروند بسیار خوب در مجارستان تبدیل شوید و از مزایایی که این کشور در اختیارتان قرار می‌دهد، به خوبی بهره‌مند شوید و راه خود را برای ورود به کشورهای دیگر باز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *