دفتر مجارستان: Budapest 1097 Vaskapu utca 10-14 B Ép, 6 em 608
تلفن تماس: 0036309053356
دفتر تهران: ولنجک، خیابان بیست و یکم، بن بست دوم، پلاک 1
تلفن تماس: 09120929819
دفتر اصفهان: خیابان آمادگاه، نبش بن بست میلاد، ساختمان پارسه
فرصت‌های شغلی در مجارستان

بررسی فرصت‌های شغلی در مجارستان

مجارستان یکی از کشورهایی است که درهای خود را به سوی سرمایه‌گذاری‌های جدید باز کرده است و کسانی که به دنبال رشد و پیشرفت در زندگی خود هستند، مجارستان را به عنوان یک کشور مناسب برای رشد در نظر می‌گیرند. ir2eu هلدینگ اخذ اقامت مجارستان؛ پیش‌بینی می‌شود که به زودی مجارستان به عنوان یکی از کشورهای قدرتمند اقتصادی شناخته شود. بررسی فرصت‌های شغلی در مجارستان بسیار مهم است و می‌تواند به افراد کمک کند با نگاه واقع‌بینانه به این کشور بروند.

این کشور برای مهندسان، پزشکان، دندانپزشکان، طراحان سایت، نجاران و کسانی که حرفه و صنعتی بلد هستند، گزینه بسیار خوبی است و زمینه را برای رشد فراهم می‌سازد. باید بدانید که هزینه زندگی در مجارستان پایین‌تر از کشورهای اروپایی دیگر است و می‌تواند گزینه خوبی برای مهاجرت و زندگی در کشورهای دیگر باشد. 

فرصت‌های شغلی در مجارستان

برای کسب اطلاعات در مورد مهاجرت به مجارستان و همچنین سرمایه گذاری در مجارستان به صفحات مربوطه مراجعه کنید.

 بهترین صنایع و فرصت‌های شغلی در مجارستان

برای اینکه بتوانیم به بررسی فرصت‌های شغلی در مجارستان بپردازیم، باید صنایعی را که برای کار در مجارستان مناسب هستند، معرفی کنیم. مجارستان کشوری با اقتصاد پویا است. برخی از صنایع کلیدی و پررونق در این کشور عبارتند از:

  • صنعت خودروسازی: صنعت خودروسازی در مجارستان رونق خوبی دارد و شرکت‌های بزرگ مانند Audi و Suzuki کارگاه‌های تولیدی خود را در این کشور دارند. بنابراین، اگر حرفه و تخصص شما در این زمینه است، می‌توانید در این کشور به موفقیت برسید و به سرعت جذب بازار کار شوید. مهندسان مکانیک، برق و الکترونیک می‌توانند در این صنعت با موفقیت‌های زیادی روبرو شوند و حقوق‌های زیادی را دریافت کنند.
  • تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات: صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور مجارستان در حال رشد است و بسیاری از شرکت‌ها و استارت‌آپ‌ها در این حوزه در مجارستان فعالیت می‌کنند. بنابراین، اگر شما در زمینه طراحی سایت، سئو سایت و موارد دیگر فعالیت دارید، می‌توانید کار خوبی را در این کشور پیدا کنید. 
  • صنایع فلزی: صنایع فلزی تاریخچه قوی در مجارستان دارند و بسیاری از شرکت‌های تولیدی در این زمینه فعالیت می‌کنند. بنابراین، آهنگران و کسانی که در فلزکاری تخصص دارند، می‌توانند در این زمینه به موفقیت برسند.
  • صنعت مواد غذایی: تولید محصولات غذایی متنوع و با کیفیت در مجارستان از صنایع مهم اقتصادی این کشور است. اگر در زمینه آشپزی بین‌المللی فعالیت دارید، می‌توانید در این کشور مشاغل پردرآمدی را پیدا کنید. 

فرصت‌های شغلی در مجارستان

برای دریافت وقت سفارت مجارستان روی این لینک کلیک کنید.

نحوه پیدا کردن شغل مناسب در مجارستان

در ادامه بررسی فرصت‌های شغلی در مجارستان باید به نحوه پیدا کردن شغل مناسب در مجارستان بپردازیم. برای پیدا کردن شغل باید مراحل زیر را طی کنید:

  • روش کاریابی در مجارستان بدین صورت است که شما باید از طریق سایت کاریابی اقدام کنید. بدین منظور، باید وارد سایت‌های معتبر می‌شوید. سایت‌های Monster و CVOnline و Jobline در مجارستان برای کاریابی مورد استفاده قرار می‌گیرند و اعتبار بسیار زیادی دارند. 
  • سپس، مشاغلی را که برایتان مناسب است پیدا می‌کنید و رزومه خود را برای کارفرما ارسال می‌کنید. در صورتی که رزومه شما مورد تایید کارفرمای مجاری قرار گیرد، برای شما درخواست می‌فرستد و پس از آن، می‌توانید ویزای کار را دریافت کنید. 
  • برای اینکه بتوانید ویزای کار مجارستان را دریافت کنید، باید فرم‌های مربوطه را پر کنید. 

فرصت‌های شغلی در مجارستان

البته در صورتی که در مجارستان هستید، بررسی فرصت‌های شغلی در مجارستان تا مرحله یک است و دیگر نیازی به ویزای کار نخواهید داشت. در صورتی که ویزای دانشجویی دارید، می‌توانید از طریق جاب آفر ویزای خود را به ویزای کار تغییر دهید و پس از آن، در پروسه دریافت اقامت مجارستان قرار گیرید. این مسئله بسیار مهم است. اما باید قبل از هر اقدامی به نکات مهم توجه داشته باشید تا بتوانید اقامت را بدست بیاورید. 

قوانین و مقررات کاری در مجارستان

بهتر است بدانید که بررسی فرصت‌های شغلی در مجارستان به شما کمک می‌کند شغلی را پیدا کنید که برایتان مناسب است و می‌تواند با سلیقه شخصی و تخصص شما همخوانی داشته باشد. قوانین و مقررات کاری در مجارستان به شرح زیر هستند:

فرصت‌های شغلی در مجارستان

  • ساعت کاری در مجارستان، همانند کشورهای دیگر، 8 ساعت در روز و 5 روز در هفته است. 
  • بهتر است بدانید که کارمندان نمی‌توانند بیش از 250 ساعت در سال اضافه کاری داشته باشند. این برخلاف مقررات است و هیچ حق و حقوقی به آن تعلق نمی‌گیرد. 
  • روز سال نو، روز انقلاب، دوشنبه عید پاک، روز کارگر، روز دوشنبه سفید، روز سنت استفان، روز جمهوری، روز همه مقدسین، روز کریسمس و روز دوم کریسمس در مجارستان تعطیل هستند و هیچ کس اجازه ندارد که در این مدت کار کند. 
  • زنان باردار از 24 هفته مرخصی زایمان برخوردار هستند. برای دریافت مرخصی زایمان، باید درخواست یک ماه قبل ارسال شود. 
  • اگر کارمندی به دلیل بیماری به مدت 4 روز یا بیشتر قادر به ادامه کار نباشد ( این زمان کمتر از 3 ماه باشد)، کارفرما باید حداقل 75 درصد حقوق را به کارمند پرداخت نماید. 

تجربه‌های موفق مهاجران در بازار کار مجارستان

به طور کلی، بررسی فرصت‌های شغلی در مجارستان می‌تواند به افراد کمک کند مشاغل مناسب را پیدا کنند و به درآمد برسند. بهتر است قبل از آنکه به کشور مجارستان مراجعه کنید، تجربه مهاجران را مطالعه نمایید. برخی از تجارب به این مسئله اشاره می‌کنند هر چقدر تخصص بیشتر باشد، به همان اندازه موفقیت بیشتر خواهد بود. تسلط کامل به زبان انگلیسی و آلمانی می‌تواند به افراد کمک کند در کار خود به موفقیت برسند.

بنابراین، بهتر است کسانی که قصد مهاجرت دارند، ابتدا زبان خود را تقویت نمایند تا بتوانند در بازار کار مجارستان سریعا به جایگاه بالایی برسند و درآمد زیادی را دریافت کنند. برای بررسی فرصت‌های شغلی در مجارستان می‌توانید به شبکه‌های مجازی مختلف مراجعه کنید و نظرات دیگران را مطالعه نمایید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *