دفتر مجارستان: Budapest 1097 Vaskapu utca 10-14 B Ép, 6 em 608
تلفن تماس: 0036309053356
دفتر تهران: ولنجک، خیابان بیست و یکم، بن بست دوم، پلاک 1
تلفن تماس: 09120929819
دفتر اصفهان: خیابان آمادگاه، نبش بن بست میلاد، ساختمان پارسه
مهاجرت به مجارستان از طریق ازدواج

مهاجرت به مجارستان از طریق ازدواج

یکی از راه‌هایی که برای مهاجرت به کشورهای دیگر در نظر گرفته می‌شود، ازدواج است. آزانس اخذ اقامت مجارستان؛ ازدواج می‌تواند مسیر مهاجرت را هموار کند و به افراد کمک نماید، به سرعت به کشور مورد نظر خود وارد شوند. البته باید به این مسئله توجه داشته باشید که هر کشور دارای شرایط خاصی است و نمی‌توان یک قانون کلی را در رابطه با مهاجرت از طریق ازدواج در نظر گرفت. مهاجرت به مجارستان از طریق ازدواج می‌تواند به فرد اجازه دهد که به راحتی ویزای مجارستان را بگیرد.

اقامت مجارستان از طریق ازدواج

در صورتی که همسر آن فرد پاسپورت مجاری داشته باشد، همسری که از طریق ازدواج وارد خاک مجارستان می‌شود، بعد از مدتی پاسپورت دریافت می‌کند. برخی به دنبال ازدواج صوری برای ورود به خاک مجارستان هستند. باید بدانید که کشور مجارستان شرایطی را در این باره در نظر گرفته است. همچنین، اگر این مسئله مشخص شود که ازدواج صوری بوده است، هر دوی آن افراد برای همیشه از خاک مجارستان اخراج می‌شوند و باید هزینه‌های سنگینی را پرداخت کنند.

مهاجرت به مجارستان از طریق ازدواج

شرایط و مدارک لازم برای ویزای ازدواج

یکی از سوالات مهمی که در رابطه با مهاجرت به مجارستان از طریق ازدواج پرسیده می‌شود، در این باره است که برای این کار به چه مدارک و شرایطی نیاز داریم. برای اینکار، افراد باید پاسپورت و مدرک رسمی ازدواج را به سفارت مجارستان تحویل دهند. پس از آن، در صورتی که این مدارک مورد تایید سفارت مجارستان باشد، ویزای ورود به خاک مجارستان صادر می‌شود. 

مراحل قانونی و حقوقی مهاجرت به مجارستان از طریق ازدواج

توجه به مراحل قانونی در زمان مهاجرت به مجارستان از طریق ازدواج بسیار مهم است و می‌تواند به افراد کمک کند هر چه زودتر به هدف خود برسند. مراحل قانونی و حقوقی مهاجرت به مجارستان از طریق ازدواج به شرح زیر هستند:

  • مراحل قانونی: برای ورود به این کشور، باید مراحل ازدواج به صورت قانونی باشد و تمامی آن به خوبی طی شوند. بهتر است بدانید در صورتی که این مراحل قانونی نباشد و کشور مجارستان به موضوع غیرقانونی یا صوری بودن ازدواج پی ببرد، افراد دیگر نمی‌توانند وارد خاک مجارستان شوند.
  • رابطه زناشویی مستمر: کسانی که می‌خواهند برای مهاجرت به مجارستان از طریق ازدواج اقدام کنند، باید مدارکی را ارائه دهند که نشان می‌دهد آنها رابطه زناشویی مستمر دارند. به طور مثال، این افراد باید دارای حساب بانکی مشترک باشند یا منزلی را به صورت مشترک اجاره کرده باشند. 
  • حمایت مالی: فردی که می‌خواهد ازدواج کند و سپس، همسر خود را به کشور مجارستان ببرد، باید مدارکی دال بر حمایت مالی از همسر خود به این سفارت ارائه دهد. در صورتی که مدارک مالی از طریق سفارت مجارستان تایید نشوند، ویزا برای ورود همسر به خاک مجارستان صادر نمی‌شود.
  • عدم سو پیشینه: عدم سو پیشینه مهمترین مسئله‌ای است که در زمان مهاجرت به مجارستان مد نظر قرار دارد. همسری که می‌خواهد از طریق ازدواج به کشور مجارستان برود، نباید سو پیشینه داشته باشد و این مدارک را باید به سفارت مجارستان ارائه دهد.
  • داشتن سن قانونی: کسانی که می‌خواهند از طریق ازدواج مهاجرت کنند، باید بالای 18 سال سن داشته باشند. 

مهاجرت به مجارستان از طریق ازدواج

تطبیق با فرهنگ و زبان جدید پس از ازدواج

مهاجرت به مجارستان از طریق ازدواج اقدامی است که می‌تواند با استرس و اضطراب فراوانی روبرو باشد. ازدواج یک راز بزرگ است و هرگز کسی نمی‌تواند بگوید که پس از ازدواج حتما زندگی خوبی را تجربه می‌کند. همین امر باعث می‌شود که افراد در سال‌های اولیه پس از ازدواج، احساس سردرگمی کنند یا به سختی با زندگی جدید خود انطباق پیدا کنند. مهاجرت مقوله جداگانه‌ای است که خودش به تنهایی می‌تواند تمامی باورهای افراد را به چالش بکشد. 

در زمان مهاجرت، شما از فرهنگ، زبان و زندگی‌ای که برای مدت زیادی به آن خو گرفته‌اید، جدا می‌شوید و وارد فرهنگی می‌شوید که هیچ آشنایی با آن ندارید. پس از ورود به یک خاک جدید، حتی زمانی که به خیابان‌ها می‌آیید، هیچ المان آشنایی نمی‌بینید که احساس خوبی داشته باشید. با توجه به این موارد، باید بدانید که مهاجرت به مجارستان از طریق ازدواج می‌تواند یک اقدام بسیار بزرگ باشد و توصیه می‌شود تمامی کسانی که می‌خواهند این کار را انجام بدهند، آن را از نقطه نظرات مختلف مد نظر قرار دهند.

مهاجرت به مجارستان از طریق ازدواج

نکات مهم برای زندگی مشترک در مجارستان

افرادی که می‌خواهند از طریق ازدواج وارد مجارستان شوند، باید بدانند که این کار مزایای زیادی دارد. اینکار باعث می‌شود که افراد مراحل مهاجرت را به سرعت طی کنند و به راحتی در یک کشور دیگر اقامت داشته باشند. اما باید بدانید رعایت بسیاری از نکات می‌تواند به آنها کمک کند این پروسه را راحت‌تر طی کند و از ازدواج خود رضایت بیشتری داشته باشند. مواردی که توصیه می‌شود در این رابطه مد نظر قرار گرفته شود، به شرح زیر هستند:

  • افراد باید شناخت نسبی به یکدیگر داشته باشند. ملاقات در طی سفرهای مختلف به ایران می‌تواند این شناخت را به وجود بیاورد. هرگز شتاب‌زده و هیجانی برای این کار تصمیم‌گیری نکنید. 
  • مدارک خود را کامل به سفارت ارائه دهید. در صورتی که ویزای شما به دلیل کمبود یا نقصان مدارک ریجکت بخورد، در دفعه بعدی ممکن است ویزای شما با مشکل روبرو شود و حتی مدت زمان زیادی طول بکشد تا صادر شود.
  • پس از ورود به خاک مجارستان، مدارک باید به صورت قانونی در خاک مجارستان ثبت شوند. در غیر اینصورت، پاسپورت مجاری برای همسر صادر نخواهد شد. 
  • بهتر است افراد از قبل اطلاعات خود را در مورد فرهنگ مردم مجارستان بالا برده باشند، تا بتوانند پس از مهاجرت ارتباط خوبی را با آنها برقرار کنند.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *