دفتر مجارستان: Budapest 1097 Vaskapu utca 10-14 B Ép, 6 em 608
تلفن تماس: 0036309053356
دفتر تهران: ولنجک، خیابان بیست و یکم، بن بست دوم، پلاک 1
تلفن تماس: 09120929819
دفتر اصفهان: خیابان آمادگاه، نبش بن بست میلاد، ساختمان پارسه
وضعیت اقتصادی کشور مجارستان

وضعیت اقتصادی کشور مجارستان

مجارستان یکی از کشورهایی است که در سال‌های اخیر از نظر رشد خوبی را تجربه کرده است و انتظار می‌رود در دهه‌های آینده، به یک قدرت بسیار بزرگ در سراسر دنیا تبدیل شود. در سال 2023 (ژانویه)، این کشور نزدیک به 9 میلیون نفر جمعیت داشت. مجارستان یکی از اعضای سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD)، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، اتحادیه اروپا و منطقه شنگن است.

تاثیر مهاجران بر اقتصاد مجارستان

مهاجرت نیروی ماهر و تحصیل‌کرده در سال‌های اخیر و اخذ اقامت مجارستان باعث شده است که اقتصاد این کشور رشد قابل توجهی را تجربه کند. شرکت‌های بزرگ و شناخته‌شده زیادی از جمله جنرال الکتریک، بلک‌ راک، یو پی ‌اس، کوکاکولا، نشنال اینسترومنتس، مایکروسافت، آی ‌بی ‌ام و شرکت‌های دیگر در این کشور دارای نمایندگی هستند. به صورت کلی، باید بدانید که شرایط اقتصادی مجارستان رو به رشد است و می‌توان آینده درخشانی را برای آن پیش‌بینی کند.

وضعیت اقتصادی کشور مجارستان

با وجود این، قبل از مهاجرت به مجارستان، باید تمامی موارد را در نظر بگیرید و هرگز شتاب‌زده تصمیم‌گیری نکنید.

شرایط درآمد در وضعیت اقتصادی کشور مجارستان

زمانی که صحبت از وضعیت اقتصاد مجارستان می‌شود، این سوال مطرح می‌گردد که درآمد در کشور مجارستان چقدر است. بر اساس اطلاعاتی که در سال 2023 بدست آمده است، درآمد ماهانه در مجارستان حدود 1430 یورو است. این رقم در آمریکا برابر با 7900 دلار است. البته باید به این مسئله توجه داشته باشید که قیمت کالاها در آمریکا نزدیک به 50 درصد بیشتر از مجارستان است. در نتیجه، جای تعجب نیست که در آمد در آمریکا بیشتر باشد.

بررسی‌ها بر وضعیت اقتصادی مجارستان نشان می‌دهند که درآمد ماهیانه در مجارستان در مقایسه با سال پیش نزدیک به 15 درصد رشد داشته است و همین امر می‌تواند سیگنال خوبی برای شما باشد تا بدانید که این کشور در حال رشد است و می‌توان اقتصاد درخشانی را برای آن در نظر گرفت.

وضعیت اقتصادی کشور مجارستان

قدرت خرید در کشور مجارستان

یکی از مهمترین مواردی که در زمان صحبت در مورد وضعیت اقتصاد مجارستان باید به آن بپردازیم، قدرت خرید در کشور مجارستان است. در سال 2021، میزان تولید ناخالص داخلی در این کشور معادل 194.14 میلیارد دلار بود.

بر همین اساس، قدرت خرید مردم 336 میلیارد دلار بوده است. بررسی نمودار تولید ناخالص تولید و قدرت خرید مردم روند رو به افزایشی را نشان می‌دهد و همین امر باعث شده است که کشور مجارستان به محل مناسبی برای جذب سرمایه‌گذاری تبدیل شود و افراد زیادی برای رشد صنعت خود وارد این کشور می‌شوند.

مالیات کشور مجارستان

برای بررسی وضعیت اقتصادی کشور مجارستان باید به مالیات این کشور نیز نگاهی بیاندازیم. مالیات بر درآمد در این کشور، برای تمامی کسانی که به عنوان افراد حقیقی شناخته‌شوند، حدود 15 درصد است و همین امر باعث شده است که مجارستان به عنوان یکی از کشورهای اروپایی شناخته شود که درصد مالیات در آن بسیار پایین است. همچنین، این کشور برای رشد وضعیت اقتصادی کشور مجارستان تلاش کرده است برنامه‌های تشویقی مالیات را طراحی کند.

وضعیت اقتصادی کشور مجارستان

به طور مثال، خانواده‌ای که دارای دو فرزند است، حدودا 10 درصد از درآمد خود را به عنوان مالیات پرداخت می‌کنند. نرخ مالیات در مجارستان برای شرکت‌های حقوقی برابر با 9 درصد است. بهتر است بدانید که این نرخ در میان تمامی کشورهای اروپایی کمترین نرخ است. با توجه به این مسئله می‌توانید متوجه شوید که وضعیت اقتصادی کشور مجارستان مناسب است و افراد زیادی برای شروع کسب‌وکار وارد این کشور می‌شوند.

سیاست مالی کشور مجارستان

یکی از مهمترین اقداماتی که اخیرا از سوی این کشور انجام شده است و وضعیت اقتصادی کشور مجارستان را بهبود بخشیده است، پیوستن این کشور به اتحادیه اروپاست. در نتیجه، کسانی که پاسپورت مجارستان را دارند، می‌توانند به راحتی و بدون دریافت ویزا به کشورهای مختلفی سفر کنند. از طرف دیگر، بسیاری از کسانی که ساکن اروپا هستند، این کشور را به عنوان یک کشور مناسب برای سرمایه‌گذاری در نظر می‌گیرند و این مسئله می‌تواند سرمایه‌های زیادی را جذب مجارستان کند.

وضعیت اقتصادی کشور مجارستان

یکی دیگر از مواردی که کشور مجارستان را به یک کشور پرآتیه تبدیل کرده است، آب و هوای مناسب این کشور است. این موضوع می‌تواند مجارستان را به یک محل مناسب برای مسافرت و سپری کردن تعطیلات تبدیل کند و همین امر می‌تواند این کشور را به یک کشور شناخته‌شده تبدیل نماید. دانشگاه‌های معتبری که در مجارستان وجود دارند، باعث می‌شوند که افراد زیادی برای ادامه تحصیل به این کشور بروند و در نتیجه، ارز زیادی وارد کشور مجارستان می‌شود و همین امر آن را به یک کشور قدرتمند اقتصادی تبدیل کرده است.

بهتر است بدانید مجارستان در حال تلاش است تا خود را در جنبه‌های متنوعی رشد دهد و تنها بر یک مورد تکیه نکرده است. این موضوع باعث شده است که مجارستان به محل مناسبی برای کسانی تبدیل شود که به دنبال تجربه زندگی راحت هستند و می‎خواهند حس خوبی را در زندگی تجربه کنند.

وضعیت اقتصادی کشور مجارستان

مزایای زندگی در مجارستان 

زندگی در مجارستان می‌تواند مزایای زیادی را برای شما به همراه داشته باشد، که برخی از آنها به شرح زیر هستند:

  • حمل و نقل در مجارستان بسیار گسترده است و امکانات زیادی را در اختیار افراد قرار می‌دهد 
  • بیمه و خدمات درمانی در مجارستان قیمت پایینی دارد و همه می‌توانند از آن بهره‌مند شوند
  • هزینه زندگی در مجارستان در مقایسه با کشورهای اروپایی دیگر کمتر است 
  • پاسپورت مجارستان معتبر است و شما می‌توانید با استفاده از آن به تمامی کشورهای عضو شنگن مسافرت کنید 
  • اقامت مجارستان در مقایسه با کشورهای دیگر اروپایی ساده‎تر بدست می‌‎آید 
  • مجارستان در قلب اروپا واقع شده است و می‌تواند به عنوان دروازه‌ای برای ورود به کشورهای دیگر در نظر گرفته شود
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *