دفتر مجارستان: Budapest 1097 Vaskapu utca 10-14 B Ép, 6 em 608
تلفن تماس: 0036309053356
دفتر تهران: ولنجک، خیابان بیست و یکم، بن بست دوم، پلاک 1
تلفن تماس: 09120929819
دفتر اصفهان: خیابان آمادگاه، نبش بن بست میلاد، ساختمان پارسه
فرهنگ و آداب و رسوم مردم مجارستان

آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم مردم مجارستان

مجارستان یکی از کشورهای قدیمی است که آداب و رسوم زیادی را در دل خود جای داده است و آشنایی با آنها می‌تواند شما را به دل تاریخ ببرد. ir2eu هلدینگ اخذ اقامت مجارستان؛ کسانی که قصد مهاجرت به مجارستان را دارند، باید به آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم مردم مجارستان توجه داشته باشند. مردم مجارستان بسیار سخت‌کوش هستند و در تمامی این قرن‌ها تلاش کرده‌اند با کار و تلاش خود کشور را در مسیر مناسبی قرار دهند.

فرهنگ و آداب و رسوم مردم مجارستان

دین بیشتر کسانی که در این کشور زندگی می‌کنند، مسیحی پروتستان است و همین امر باعث شده است که کلیساهای زیادی در این کشور وجود داشته باشد. برخی از این کلیساها از قرون وسطی در این کشور هستند و همین امر می‌تواند قدمت مجارستان را به رخ بکشد. در گذشته، خانواده‌های مجاری در گذشته بسیار پرجمعیت بودند، اما امروزه، تعداد این خانواده‌ها کاهش یافته است و آنها یک یا دو فرزند بیشتر ندارند. مردم مجارستان در گذشته لباس‌های سنتی به تن می‌کردند، اما امروزه، آنها از لباس‌های معمولی استفاده می‌کنند، مگر در جشن‌ها و مراسم‌های خاص!

فرهنگ و آداب و رسوم مردم مجارستان

جشن‌ها و مراسم سنتی مجارستان

در رابطه با آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم مردم مجارستان، اولین چیزی که اهمیت زیادی دارد بررسی جشن‌ها و مراسم سنتی مجارستان است. برخی از جشن‌های بسیار مهم در این کشور به شرح زیر هستند:

  • مراسم عید پاک: مراسم عید پاک یکی از مهمترین اعیادی است که در این کشور برگزار می‌شود. در این روز، افراد لباس‌های نو و زیبا به تن می‌کنند. همچنین، غذاهای محلی پخته می‌شود و مجاری‌ها تخم‌ مرغ‌ها را رنگ می‌کنند. پسرها به دختران نگاه می‌کنند و به صورت آنها آب می‌پاشند. این مراسم بسیار باشکوه است و در قالب کارناوال‌های بزرگ برگزار می‌شود. 
  • روز سنت مارتین: یکی دیگر از جشن‌هایی که در رابطه با آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم مردم مجارستان باید به آن بپردازیم، روز سنت مارتین است. در این روز مردم در کنار یکدیگر جمع می‌شوند و به رقص و پایکوبی می‌پردازند. در این روز، مردم نباید خانه خود را نظافت کنند. زیرا ممکن است این کار آنها باعث مرگ حیوانات و دام‌های آنها شود.
  • جشنواره بهاره بوداپست: جشنواره بهاره بوداپست یکی دیگر از مراسم‌های اجتماعی است که در کشور مجارستان برگزار می‌شود. در این کشور، افراد در روستاها و شهرهای مختلف به رقص و پایکوبی می‌پردازند و لباس‌های محلی به تن می‌کنند. این رویداد یک رویداد جهانی است و در زمان برگزاری آن، موسیقی‌های محلی، کلاسیک و جاز پخش می‌شوند.

فرهنگ و آداب و رسوم مردم مجارستان

رفتارهای اجتماعی و فرهنگی

یکی دیگر از مواردی که در زمان آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم مردم مجارستان باید به آن بپردازیم، رفتاهاری اجتماعی و فرهنگی مردم این کشور است. بهتر است بدانید زمانی که شما از شرق مجارستان به غرب آن می‌روید، می‌توانید فرهنگ‌های مختلفی را مشاهده کنید. همچنین، باید بدانید که اقوام متعددی در طول تاریخ وارد این کشور شده‌اند و همین امر باعث شده است که تداخل فرهنگی زیادی رخ دهد. در رابطه با فرهنگ مجاری‌ها باید بدانید که آنها اهل فلسفه، عرفان یا زندگی بعد از مرگ نیستند و به این مسائل توجه زیادی ندارند.

مجاری‎ها بسیار هنردوست هستند و به موسیقی، شعر، ادبیات، شطرنج، علم و ریاضیات علاقه زیادی دارند. شوخ طبعی قابل مشاهده‌ای در مجاری‌ها دیده می‌شود که می‌تواند برای مجاری‌ها بسیار جذاب باشد. همچنین، آنها ورزش دوست هستند و به ورزش‌های متعددی اهمیت می‌دهند که به شرح زیر هستند:

  • شمشیر بازی 
  •  کشتی 
  •  دو میدانی 
  • واترپلو 
  •  قایق‌رانی و شنا

فرهنگ و آداب و رسوم مردم مجارستان

نکات مهم در ارتباط با مردم مجارستان

در کنار مواردی که در رابطه با آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم مردم مجارستان به آنها اشاره کردیم، باید به موارد دیگری نیز بپردازیم که به شما کمک می‌کند به راحتی، با آنها ارتباط بگیرید. اگر یک فرد مجاری شما را به خانه خود دعوت کرد، می‌توانید یک شاخه گل یا یک جعبه شکلات هدیه ببرید. این هدایا برای مجاری‌ها بسیار جذاب هستند و حس خوبی را در آنها به وجود می‌آورند. همچنین، در اغلب موارد، مجاری‌ها از شما می‌خواهند که کفش خود را پا دربیاورید و بدون کفش، وارد خانه شوید. زیرا آنها به این کار علاقه‌ای ندارند و معتقد هستند که ممکن است خانه‌شان کثیف شود. 

یکی دیگر از مواردی که در رابطه با آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم مردم مجارستان باید به آن اشاره کنیم، توجه به زمان است. اگر یک فرد مجاری شما را برای شام دعوت کرد، باید به موقع در مراسم حاضر شوید. دیر رسیدن نوعی بی‌احترامی به میزبان است و او را ناراحت می‌کند. در مجارستان، معمولا زن‌ها با زن‌ها و مردان با مردها دست می‌دهند و روبوسی می‌کنند و احترام به این قانون بسیار مهم است. همچنین، بنیان خانواده در مجارستان بسیار مهم است و آنها به حضور خانواده خود اهمیت زیادی می‌دهند.

تأثیر فرهنگ مجاری بر زندگی روزمره

زمانی که به کشور مجارستان مهاجرت می‌کنید و می‌خواهید در آن کشور زندگی کنید، آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم مردم مجارستان بسیار مهم است و هرگز نمی‌توان به سادگی از کنار آن گذشت. زمانی که شما فرهنگ مجاری‌ها را می‌شناسید، راحت‌تر می‌توانید با آنها ارتباط بگیرید و زندگی در این کشور برای شما ساده‌تر خواهد شد. بهتر است بدانید مجاری‌ها در مقایسه با افرادی که در کشورهای دیگر اروپایی زندگی می‌کنند، سنتی‌تر هستند و به قوانین سنتی احترام زیادی می‌گذارند. با اینکه پوشش در این کشور اختیاری است، اما آنها تمایل ندارند که زنان از لباس‌های زننده در محیط‌های عمومی استفاده کنند و استفاده از این لباس‌ها، تنها در محیط‌های خصوصی امکان‌پذیر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *