دفتر مجارستان: Budapest 1097 Vaskapu utca 10-14 B Ép, 6 em 608
تلفن تماس: 0036309053356
دفتر تهران: ولنجک، خیابان بیست و یکم، بن بست دوم، پلاک 1
تلفن تماس: 09120929819
دفتر اصفهان: خیابان آمادگاه، نبش بن بست میلاد، ساختمان پارسه
شرایط دریافت ویزای توریستی مجارستان

شرایط دریافت ویزای توریستی مجارستان

شرایط دریافت ویزای توریستی مجارستان

شرایط دریافت ویزای توریستی مجارستان ساده است و شما به راحتی می‌توانید با پشت سر گذاشتن مراحلی که از سوی سفارت اعلام شده است، این ویزای مجارستان را دریافت کنید. به صورت کلی، دو نوع ویزا وجود دارد که یکی تایپ C و یکی تایپ D است. ویزای تایپ C یک ویزا سه ماهه است و ویزا تایپ D ویزای بلند مدت است. همچنین، بر حسب درخواستی که به سفارت اعلام می‌کنید، می‌توانید ویزای سینگل (یکبار ورود) یا ویزای مالتیپل (چندبار ورود) داشته باشید. برای دریافت ویزا، باید مدارک خود را به صورت کامل به سفارت تحویل بدهید و تمامی مراحل را با دقت فراوان پشت سر بگذارید. 

تهیه پاسپورت 

زمانی که صحبت از شرایط دریافت ویزای توریستی مجارستان می‌شود، اولین مسئله‌ای که باید به آن توجه داشته باشید، تهیه پاسپورت است. بهتر است بدانید شما باید پاسپورت خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که تا تاریخ انقضا آن حداقل 6 ماه زمان دارد. در صورتی که تاریخ انقضای پاسپورت شما کمتر از 6 ماه است، باید برای تعویض پاسپورت اقدام کنید.

شرایط دریافت ویزای توریستی مجارستان

پر کردن فرم درخواست ویزا به زبان انگلیسی 

مرحله بعدی که باید در شرایط دریافت ویزای توریستی مجارستان به آن توجه داشته باشید پر کردن فرم درخواست ویزا به زبان انگلیسی است. این فرم در سایت سفارت وجود دارد و شما می‌توانید آن را دانلود کنید. توصیه می‌شود در این مرحله تمامی موارد درخواستی را با دقت وارد کنید و مطمئن باشید که هیچ تضادی در میان اطلاعات موجود در فرم و پاسپورت شما وجود ندارد. پس از ارسال فرم به سفارت، وقتی برای انجام انگشت‌نگاری به شما اعلام می‌شود. هزینه انگشت‌نگاری بر هر فرد بزرگسال 80 یورو و برای هر فرد زیر 12 سال 40 یورو است که باید به حساب سفارت واریز شود.

رزرو بلیط رفت و برگشت 

مسئله بعدی که در شرایط دریافت ویزای توریستی مجارستان باید مد نظر داشته باشید، رزرو بلیط رفت و برگشت است. برخی از افراد صبر می‌کنند تا ویزای خود را دریافت کنند و این مسئله می‌تواند به عنوان نکته منفی در پرونده در نظر گرفته شود. زمانی که آفیسر بلیط رفت و برگشت را در پرونده شما بررسی کند، اطمینان حاصل می‌کند که شما قصد سفر توریستی و بازگشت به کشور خود را دارید و ویزا هر چه سریعتر برای شما صادر می‌شود در غیر این صورت احتمال می‌دهند قصد مهاجرت به مجارستان به صورت غیر قانونی را دارید. بنابراین، بهتر است این نکته را مد نظر قرار دهید.

البته اگر می‌خواهید برای اخذ اقامت مجارستان با مشاورین ما صحبت کنید و از شرایط مطلع شوید.

بیمه معتبر مسافرتی 

یکی از مهمترین مواردی که به عنوان شرایط دریافت ویزای توریستی مجارستان مد نظر قرار دارد، بیمه معتبر مسافرتی تا 3000 یورو است. سفارت مجارستان بیمه مسافرتی را یک مدرک بسیار مهم می‌داند که از شما می‌خواهد آن را به سفارت ارائه دهید. همچنین، همراه با بیمه معتبر مسافرتی باید نامه تمکن مالی خود را نیز به سفارت بدهید. بهتر است بدانید یکی از عواملی که باعث ریجکت شدن ویزا می‌شود، عدم ارائه بیمه معتبر مسافرتی است. این مسئله باید به عنوان یک اصل مهم مد نظر قرار گیرد و کسانی که به دنبال دریافت ویزا هستند، باید این مرحله را به درستی پشت سر بگذارند.

شرایط دریافت ویزای توریستی مجارستان

چرا باید به مجارستان برویم؟

زمانی که صحبت از شرایط دریافت ویزای توریستی مجارستان می‌شود، ممکن است این سوال در ذهن شما به وجود بیاید که چرا باید به مجارستان برویم؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم موارد متعددی وجود دارند که می‌توانند به عنوان جاذبه‌ای برای حضور در این کشور در نظر گرفته شوند که به شرح زیر هستند:

  • مجارستان یک کشور تاریخی است که جاذبه‌های زیادی دارد و می‌تواند گردشگران را به سمت خود جلب کند. 
  • مجارستان طبیعت بکری دارد و چشمه‌های آبگرم در این کشور بسیار خاص و زیبا هستند. 
  • مجارستان کشوری است که عضو شینگن است و با ویزا طلایی مجارستان می‌توانید به کشورهای اروپایی نیز بدون دریافت ویزای مجدد سفر کنید. 

برای دریافت ویزا باید پاسپورتی داشته باشید که بیشتر از 6 ماه به انقضای آن باقی مانده باشد. همچنین، باید فرم درخواست روادید را پر کنید و این فرم به زبان انگلیسی است. پس از آن، برای انگشت‌نگاری باید به سفارت مجارستان بروید و هزینه پرداخت کنید. ارائه بیمه معتبر مسافرتی و تمکن مالی از ملزومات دیگری هستند که باید به آنها توجه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *