دفتر مجارستان: Budapest 1097 Vaskapu utca 10-14 B Ép, 6 em 608
تلفن تماس: 0036309053356
دفتر تهران: ولنجک، خیابان بیست و یکم، بن بست دوم، پلاک 1
تلفن تماس: 09120929819
دفتر اصفهان: خیابان آمادگاه، نبش بن بست میلاد، ساختمان پارسه
پناهندگی در مجارستان

پناهندگی در مجارستان

پناهندگی در مجارستان یکی از روش‌هایی است که برای ورود به این کشور مد نظر قرار دارد. پناهجو کسی است که به دلایل مختلفی از جمله مذهبی، سیاسی، خشونت یا نقض حقوق از کشور خود متواری شده است و درخواست اسکانش را به کشور دیگر ارائه می‌دهد. هلدینگ اخذ اقامت مجارستان؛ زمانی که کشور مقصد این درخواست را می‌پذیرد، پناهندگی به او اعطا می‌شود و با توجه به قوانینی که در این رابطه وجود دارد، فرد در محل خاصی اسکان داده می‌شود. 

همینطور اگر در مورد ویزا طلایی مجارستان یا کسب اطلاعات در مورد شرایط سرمایه گذاری در مجارستان را دارید، به صفحات مربوطه مراجعه کنید.

شرایط پناهندگی در مجارستان

پناهندگی می‌تواند به عنوان یک گزینه برای مهاجرت به مجارستان در نظر گرفته شود. اما کارشناسان هشدار می‌دهند که راه ورود به مجارستان ساده است و می‌توان از طریق تحصیل، کار یا خرید ملک در مجارستان را بدست آورد. با توجه به این مسئله بهتر است به جای اینکه برای پناهندگی در این کشور اقدام شود، افراد به دنبال بهترین روش باشند تا بتوانند به صورت قانونی وارد کشور مجارستان شوند.

پناهندگی در مجارستان

قوانین پناهندگی مجارستان

پناهندگی در مجارستان با مفاد کنواسیون 1951 مغایرت دارد و این مهمترین موضوعی است که پناهندگان باید مد نظر قرار دهند. قوانین مجارستان ضمانت‌های اجرایی کامل را برای انطباق با کنواسیون 1951 ارائه نمی‌دهد. پناهجویانی که به صورت غیرقانونی به این کشور وارد می‌شوند، اغلب توسط پلیس شناسایی شده و دستگیر می‌شوند. سپس، با توجه به شرایطی که دارند، قوانین مختلف بر علیه آنها اعمال می‌شود.

برخی از کارشناسان به این مسئله اشاره می‌کنند که مجارستان در رابطه با پناهندگان، خانواده‌ها و فرزندانشان با مقامات سازمان ملل به صورت کامل و شفاف همکاری نمی‌کند. بنابراین، بهتر است بدانید که پناهندگی در مجارستان پر از مخاطره است و هرگز انجام این کار به افراد توصیه نمی‌شود.

مراحل ارائه درخواست پناهندگی مجارستان

ممکن است اکنون این سوال برای شما مطرح شود که مراحل پناهندگی در مجارستان چیست؟! زمانی که پناهنده درخواست خود را به کشور مجارستان اعلام می‌کند، تقریبا بین 60 روز تا 4 سال طول می‌کشد تا به او اعلام شود آیا به عنوان شهروند در مجارستان پذیرفته شده است یا خیر. در این مدت، پناهنده باید در کمپ پناهجویان زندگی کند که شرایط زندگی در این کمپ بسیار دشوار است و می‌تواند شرایط حادی را برای افراد به وجود بیاورد.

پناهندگی در مجارستان

مراحل قضایی پناهندگی در مجارستان

بر اساس پناهندگی در مجارستان، این رویه در دو بخش اداری و قضایی پیش می‌رود. قاضیان به طور معمول در زمینه پناهندگی آموزش ندیده‌اند و با اصول و قوانین این کار آشنایی کاملی ندارند. همین امر باعث می‌شود که این روند کمی دشوار باشد. البته اداره امور پناهندگان اعلام کرده است که کنترل کیفیت لازم را برای پناهندگان در نظر می‌گیرد، اما در این مسیر نیز چالش‌هایی وجود دارد.

روند پناهندگی در مجارستان

یکی دیگر از مواردی که در رابطه با پناهندگی در مجارستان باید بدانید این است که فرم درخواست پناهندگی باید الزاما در خاک مجارستان تکمیل شود. دلایلی که پناهجو دارد باید به مامور پرونده اعلام شود و سپس، در حین روند بررسی، این دلایل مورد بررسی قرار می‌گیرند. در صورتی که مشخص شود دلایل فرد پناهجو صحت ندارد، پرونده رد می‌شود و فرد باید به کشور خود بازگردد. پناهجو باید همکاری‌های لازم را با آفیسر انجام دهد. در غیر اینصورت، کشور مجارستان درخواست او را بررسی نخواهد کرد.

هزینه های پناهندگی به مجارستان

یکی از سوالاتی که همواره پرسیده می‌شود، در مورد هزینه‌های پناهندگی در مجارستان است. بهتر است بدانید هرگز نمی‌تون پاسخ دقیقی به این سوال داد. روش‌های غیرقانونی متعددی وجود دارد که افراد برای ورود به کشور مجارستان انتخاب می‎کنند و هر یک از این راهکارها قیمت مختلفی دارند. البته باید بدانید با توجه به این مسئله که پناهندگی یک کار غیرقانونی است، هیچ سند رسمی بین دو نفر امضا نمی‌شود و در صورتی که فرد متقاضی پول خود را از دست بدهد، نمی‌تواند به مراجع قانونی مراجعه کند.

پناهندگی در مجارستان

راه های مهاجرت به مجارستان

راه‌های متعددی وجود دارند که شما می‌توانید برای مهاجرت به این کشور در نظر بگیرید. مجارستان کشوری است که در مسیر رشد اقتصادی قرار گرفته‌ است و همین امر باعث شده است که درب‌های خود را به روی افراد کشورهای دیگر بگشاید. همچنین، مجارستان عضو کشورهای حوزه شنگن است و همین مسئله اعتبار پاسپورت مجارستان را به میزان بسیار زیادی افزایش داده است. اگر می‌خواهید به مجارستان مهاجرت کنید، می‌توانید راه‌های زیر را در نظر بگیرید:

  • خرید ملک: یکی از ساده‌ترین روش‌هایی که برای دریافت اقامت مجارستان وجود دارد، خرید ملک است. شما باید مبلغ کمی را برای خرید ملک در مجارستان پرداخت کنید و پس از آن، می‌توانید اقامت این کشور را بگیرید. در گذشته، مدت زمان زیادی طول می‌کشید تا مجارستان پاسپورت خود را به فرد متقاضی بدهد. اما امروزه، این زمان کوتاه شده است و شما می‌توانید با خرید ملک در عرض چند ماه، پاسپورت بگیرید. به این مسئله توجه داشته باشید که خرید ملک باید با توجه به قوانین خاصی صورت بگیرد. به همین دلیل، توصیه می‌شود قبل از خرید ملک در مجارستان با کارشناسان مشورت کنید. 
  • سرمایه‌گذاری: سرمایه‌گذاری یکی دیگر از روش‌هایی است که شما را در مسیر دریافت پاسپورت مجارستان قرار می‌دهد و پس از آن، می‌توانید به کشورهای اروپایی دیگر بروید. بهتر است بدانید کشور مجارستان از لحاظ اقتصادی رو به رشد است و همین امر، آن را به یک محل بسیار مناسب برای پرورش صنعت و کسب‌وکار تبدیل کرده است. 
  • تحصیلی: دانشگاه‌های معتبر زیادی در مجارستان وجود دارند که دانشجو می‌پذیرند. هزینه دانشگاه‌های مجارستان بسیار پایین است. در نتیجه، افراد می‌توانند این مسیر را نیز طی کنند و پذیرش تحصیلی خود را دانشگاه‌های متعددی که در مجارستان وجود دارند، دریافت نمایند و پس از آن، به این کشور مهاجرت کنند.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *