دفتر مجارستان: Budapest 1097 Vaskapu utca 10-14 B Ép, 6 em 608
تلفن تماس: 0036309053356
دفتر تهران: ولنجک، خیابان بیست و یکم، بن بست دوم، پلاک 1
تلفن تماس: 09120929819
دفتر اصفهان: خیابان آمادگاه، نبش بن بست میلاد، ساختمان پارسه
خرید ماشین در مجارستان

خرید ماشین در مجارستان

قوانین خرید ماشین در مجارستان پیچیده است و شما باید به تمامی موارد توجه داشته باشید، تا بتوانید این مسیر را به درستی طی کنید و قبل از اخذ اقامت مجارستان از این قوانین مطلع باشید. برای خرید ماشین جدید در کشور مجارستان باید دارای تابعیت این کشور باشید. همچنین، باید گواهینامه مجارستانی داشته باشید و پس از آن، در سامانه مربوط که از سوی دولت مجارستان اعلام شده است، ثبت‌نام کنید.

قوانین خرید ماشین در مجارستان

البته باید به این مسئله توجه کنید با توجه به این موضوع که هزینه مالیات و تعمیرات ماشین در مجارستان بالا است، افرادی که در این کشور زندگی می‌کنند، تمایلی به خرید خودرو ندارند و به دنبال اجاره آن هستند.  

خرید ماشین در مجارستان

چقدر طول می‌کشد تا خودرو به خریدار تحویل داده شود؟

اولین مسئله‌ای که در رابطه با قوانین خرید ماشین در مجارستان قبل از مهاجرت به مجارستان باید به آن اشاره کنیم این است که چه مدت زمانی طول می‌کشد تا خودرو به خریدار تحویل داده شود. بر اساس قوانینی که در کشور مجارستان تعریف شده است، این پروسه سه ماه طول می‌کشد و افرادی که قصد خرید دارند، سریعا نمی‌توانند خودروی خود را تحویل بگیرند.

آیا پیش پرداخت ضروری است؟

مسئله دیگری که در رابطه با قوانین خرید ماشین در مجارستان باید به آن اشراف داشته باشید پرداخت پیش پرداخت است. زمانی که می‌خواهید خودروی جدیدی را خریداری کنید، باید ابتدا پیش پرداخت را پرداخت کنید و پس از آن، هزینه کامل خودرو باید در طی سه ماه پرداخت شود. در پایان، خریدار می‌تواند خودروی خود را دریافت کند. مبلغ پیش پرداخت با توجه به قیمت اصلی خودرو تعیین می‌شود و در این زمینه باید با کارشناسان مشورت کنید.

خرید ماشین در مجارستان

آیا خودرو باید دارای بیمه شخص ثالث باشد؟

یکی از مهمترین قوانین خرید ماشین در مجارستان این است که شما باید خودرویی را خریداری کنید که دارای بیمه شخص ثالث است. بهتر است بدانید کشور مجارستان در رابطه با قوانین راهنمایی بسیار حساس است و شما به سختی می‌توانید گواهینامه این کشور را دریافت کنید.

مجارستان به حقوق شخص ثالث اهمیت زیادی می‌دهد و تمامی خودروها باید بیمه شخص ثالث را در زمان خرید تایید کنند تا در صورت به وجود آمدن کوچکترین مشکلات، به سرعت بتوان آن را کنترل کرد. در نتیجه، شما باید با این قوانین آشنایی داشته باشید و خودرویی را که دارای بیمه شخص ثالث نیست خریداری نکنید یا خودتان سریعا این بیمه را برای آن خریداری کنید.

در زمان خرید ماشین چه مواردی باید بررسی شوند؟

قوانین خرید ماشین در مجارستان برای شما روشن می‌کند که در زمان خرید خودرو، به چه مواردی باید توجه کامل داشته باشید. این موارد به شرح زیر هستند:

  • هویت فروشنده
  • تاریخچه خودرو در دفتر ثبت تعمیر و نگهداری
  • نام مالک در برگه ثبت‌نام خودرو و کارت ثبت‌نام ( فروشنده باید مالک ثبت شده باشد)
  • مقایسه‌ شماره‌ی شاسی با شماره‌ موتور در برگه ثبت‌نام

هر کدام از این اطلاعات بسیار مهم هستند و شما باید مرحله به مرحله هر کدام را بررسی کنید و در صورتی که متوجه شدید اطلاعات با یکدیگر همخوانی ندارند، نباید آن خودرو را خریداری کنید.

خرید ماشین در مجارستان

چرا برای خرید خودرو باید به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنیم؟

قوانین خرید ماشین در مجارستان بسیار سختگیرانه است و همواره به تمامی خریداران اشاره می‌کند که برای خرید خودرو باید به مراکز معتبر مراجعه کنند. برخی از فروشگاه‌های معتبر مجارستان برای خرید خودرو به شرح زیر هستند:

  • فروشگاه Emil Frey Hungary Ltd. Car dealerships, repair and maintenance services
  • فروشگاه Ferihegy Autó Kft
  • فروشگاه TOYOTA-Sakura car dealer and service

بنابراین، شما باید فروشگاهی را انتخاب کنید که کار خرید خودرو را به صورت قانونی برای شما پیش ببرد و در نتیجه، این مسئله به شما کمک می‌کند که خرید خودرو در یک بستر قانونی صورت گیرد. 

برای خرید خودرو باید کارت اقامت این کشور را داشته باشید. همچنین، باید گواهینامه خود را از مجارستان دریافت کرده باشید. خودرویی که حریداری می‌شود، باید بیمه شخص ثالث داشته باشد. همچنین، باید به این مسئله توجه کنید که قوانین دریافت گواهینامه رانندگی بسیار دشوار است. بنابراین، شما در صورتی که به تمامی قوانین رانندگی اشراف کامل داشته باشید، می‌توانید گواهینامه را دریافت کنید. برای خرید باید به مراکز معتبر بروید و تمامی موارد و نکات را بررسی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *